ACHTERGROND INFO

Achtergrond info

Hoe het begon…

Siti en Imke begonnen samen het bedrijf Sien. Ze hebben een creatieve achtergrond in de mediawereld. Jarenlang werkten ze aan bekende tv-producties -van concept tot uitvoering- en op verschillende locaties over de hele wereld. Maar met een voorliefde voor goed eten en lang tafelen was het een kleine stap naar het organiseren van good-food evenement de NeighbourFood Market.

NeighbourFood Market - sinds januari 2012
Met de NeighbourFood Market is een plek gecreëerd waar goed eten de sociale cohesie vormt. De NeighbourFood Market draait om het delen van lekker voedsel en is een platform geworden om de achtergrond van de makers en hun producten te vertellen. Consumeren is beleven geworden. Een sociaal, gemeenschappelijk en groot goed. Wat eten we? Waar komt het vandaan? Hoe is het verwerkt? Onder welke omstandigheden? De NeighbourFood Market biedt al deze verhalen een podium.

NeighbourFood Guide - sinds januari 2015
Steeds meer makers uit het hele land weten de NeighbourFood Market te vinden. Tijd om alles eens online te bundelen. Want overal in Nederland zijn makers bezig met het ontwikkelen van goede producten. Van een kleine thuisbrouwer tot een grotere brood bakker. En overal in Nederland vind je goede cateraars en thuiskoks, verse producten, kleine makers. Op de NeighbourFood Guide wordt met kritische blik gekeken en de beste food-makers worden hier gebundeld.  Goede aanbieders uit heel Nederland vinden hier een online podium.

Sien Concepts
Sien is een conceptbureau dat bedenkt & doet. Gedreven door creativiteit en een doeners-mentaliteit. Met als basis een culinaire bodem. Food is het medium waarmee wij vertellen, verleiden. Bij Sien komen alle interesses samen. Dit wordt gebundeld in een evenement, een concept, een pop-up restaurant, een website, een film, een tekst. Altijd met oog voor detail en sfeer. Eten verbindt. Dat merken we al bij ons team. Stuk voor stuk voelt iedereen zich geroepen om bezig te zijn met eten. Samen bedenken we concepten waarbij eten de hoofdmoot is. Het zorgt er ten slotte voor dat mensen samen komen, bij elkaar aanschuiven en elkaar aanhoren. Dat is nou net wat we belangrijk vinden: wat beweegt iets of iemand. Die verhalen vertellen we op verschillende manieren met als grootste doel dat het gehoord wordt. Dat maakt het uniek. Niet zomaar schreeuwen, maar vertellen. En daar hoort luisteren ook bij. Luisteren naar de doelgroep, naar de klant en naar de markt.

We geven ook advies. Niet omdat we het zo goed weten, maar omdat we een andere kijk kunnen aanbieden en kritische vragen durven te stellen. Sien Concepts kijkt naar wat er is. En ook wat er niet is. Vijf jaar geleden was er nog geen maandelijkse verzamelplaats waar koks en fijnproevers elkaar konden ontmoeten. Dat werd de NeighbourFood Market.

We bundelen onze krachten in schrijven, organiseren, bedenken, ontwikkelen en filmen. De culinaire cultuur inspireert ons. Of dat nou de makers of de eters zijn, voor ons is het een ontdekkingsreis. En eten blijft onze basis.